korean culture

"King of Mask Singer," who landed in Brazil after taking a picture of the world, is already mentioning season 2.

콜라맛김치찌개 2021. 11. 4. 10:40
반응형

"King of Mask Singer," who landed in Brazil after taking a picture of the world, is already mentioning season 2.

 

 

 

The famous Korean music show "King of Mask Singer," 
which was remade and popular in 31 countries around the world, finally came to Brazil's home turf. 
Brazil's version of The Masked Singer Brasil, which began its first broadcast on August 10, 
raised ratings that surpassed the Olympics, signaling rosy success. 
As a Tuesday evening program ambitiously prepared by the Globo channel, 
Brazilian national singer Ivete Sangalo hosted it, 
and the unique makeup and identity of participants such as astronauts, 
crocodiles, monsters, jaguars, and unicorns are drawing attention day after day.



Even before the airing, he raised expectations for the Brazilian version 
by mentioning overseas success stories and celebrity appearances of "King of Mask Singer." 
Examples include Melanie Brown of Spice Girls in the British version, 
Nick Carter of the Backstreet Boys in the U.S. version, 
and Rosé and BTS of BLACKPINK in the original Korean version. 
Brazilian pop star Anita appeared in the Mexican version and performed a collaboration stage.



The most recently aired episode 4 recorded an average of 21 ratings (about 1.6 million households) 
in the Sao Paulo metropolitan area and an average of 26 in Rio de Janeiro (about 1.3 million households). 
Sao Paulo's 21 points are three points higher than the previous broadcast. 
Usually, if the viewer rating is 20 or higher, it is considered the most popular program. 
Compared to other broadcasters' reality entertainment programs such as "RecordeTV" and 
"SBT" and "Master Chef Brazil" of "Band" usually score 5-7 viewerships, the figure is significantly higher.

"King of Mask Singer Brazil" has already attracted more than 200,000 Instagram followers,
 ranking first in Brazil in August and fourth in global programs. 
Thanks to this high popularity, Globo announced that it is positively discussing the launch of next season 2 after four episodes.


Regarding "King of Mask Singer", local media "VEJA" said, 
"It is a classic way for celebrities to dress up in ridiculous costumes and sing," but added, 
"A system based on viewer evaluation and online communities worked for the younger generation." 
On social media such as Twitter, it is full of viewers' comments trying to identify the masked participant.



Regarding the success of "King of Mask Singer Brazil," UOL said,
 "It was a wise choice for "Globo," while "While broadcasters leaned on replaying popular dramas, 
entertainment programs with light humor and music captivated viewers on weekday nights." 
Regarding the box office factors, he explained, "While heavy news such as COVID-19, political issues, 
and tough economic conditions is pouring out day after day, 
the public prefers a comfortable entertainment show where people can laugh lightly for a weekday evening break." 
The joy of guessing and guessing the results, unusual and unique makeup, and the appearance of unexpected celebrities, 
as if they were doing a quiz show with their families, rather than just listening to the song, easily attracted viewers' attention. 
The article said, "The pleasant combination of each of the four distinctive judges is successful as an entertainment show." 
Considering the pandemic situation, he also commented that it is setting a good example for viewers 
by showing social distancing among judges and audiences wearing masks on camera.



It was easy to see Brazilian broadcasters remake famous foreign entertainment programs such as Master Chef and The Voice, 
but "King of Mask Singer" is the first to bring and produce Korean entertainment formats. 
"King of Mask Singer" has proven its box office success as entertainment content several times, 
and it can be seen that it was possible because it has the global universality of music and quizzes.



However, the biggest strength is that it was an easy format to localize. 
In fact, the production company of "King of Mask Singer Brazil" 
said its goal is to emphasize Brazilian culture in terms of costumes and music. 
Unlike the original, the host, Ibechi Sangallo, performs a song performance with participants at the opening of each episode. 
The representative singer loved by the whole nation is not just an icon of the show, 
but as a musician, it gives viewers a consensus of music. It can be seen that the participants also paid attention to their costumes. 
It is not just a colorful and pretty outfit, but it features representative icons from Brazil such as parrots, 
crocodiles, jaguars, palm trees, hot dogs, Brigadayru (Brazilian snacks), and boy-boomba (Brazilian festival cows). 
It is a time when the power of cultural content has become stronger than ever. Although the idea has been borrowed, 
the concern to show "our culture" is also well incorporated in "King of Mask Singer Brazil.

 

 

 

반응형