본문 바로가기

korean culture

"Squid Game" and Korean pop culture watched by Canadian media.

반응형

"Squid Game" and Korean pop culture watched by Canadian media.

 

 

Netflix's Korean drama "Squid Game," which is sweeping the world, is no exception in Canada. 
The Squid Game, which first appeared on Netflix in Canada on September 17, 
ranked second in the Canada Top 10 on the 22nd and has maintained its No. 1 position for a total of 13 days 
from September 23 to October 5. Until now, 
news media around the world have been surprised by Korean dramas, 
which are ranked No. 1 on Netflix around the world, and have released numerous analysis articles. 
Canada's leading media began publishing articles in earnest on October 3, somewhat later.

 

 

 


The Globe and Mail described the world's popular Squid Game as ultimately a "fable that reveals capitalist exploitation," 
while expressing that "the debt-stricken cruel reality in the Squid Game contrasts with the simplicity of innocent children's games." 
This said, "In the end, the game rules driven to death eventually compare the power of capitalism that drives each individual, 
and the tense story flowing throughout the work adds persuasive power to the calm composition of the sub-plots, 
and the narratives of the protagonists further stimulate human emotions. 
He then stressed, "The subject of class polarization shown in last year's Korean movie, 
Parasite, is the same as the Hunger Game, which was commonly dealt with in Western society, 
but if the existing story was a dystopian fantasy along with science fiction, 
it sounds like a real life based on the present." 

 

 

 


Readers' comments began to appear in the article. 
A variety of topics are being discussed together, 
ranging from game rules and stories that explain that they are based on equity, 
specific drama composition and devices, capitalism and socialism, 
and the debate over huge discourses on human greed.

Another leading Canadian media outlet, CBC, is Netflix CEO Ted Sarandos, 
who recently surpassed Netflix's top hits, "Bridgeton" Season 1, "Lupin", and "The Witcher" Season 1 (7,600,000).



"CBC" then analyzed that the cruel horror of class inequality, 
"Squid Game," is captivating viewers around the world along with the amazing interest that Korean pop culture has recently received. 
In other words, the theme of Test for Human Nature is that it reveals poverty, 
social fear of death, and huge norms universally and familiarly, 
allowing you to experience the Asian fantasy genre in cartoon-like sets, colorful colors and designs. 

The article said, "The recent trend of popular culture around the world has led to an emphasis on diversity and openness, 
which can be interpreted as a sign that viewers long for cultural diversity," adding, 
"At this time, Korean popular culture satisfies the desire for diversity." 

 

 

 


The world is becoming more and more familiar with Korean pop culture, 
and not only K-pop and Korean dramas, but also the "familiarity" of the entire Korean entertainment industry is spreading around the world. 
The article said, "Netflix, which saw through this, has invested tremendously in the Korean market to produce Korean content. 
From 2015 to 2020, the amount invested in five years is more than $700 million (about 831.04 billion won).It has been said that.

Citing an interview with writer and director Hwang Dong-hyuk, Canadian television network CCTV also told a behind-the-scenes story that
 "The Squid Game was made as an allegory about capitalist society to describe extreme competition, 
but I wanted to convey concreteness and practicality together using the characters I actually met." 
"Children's games, especially familiar to Koreans, are simple and easy to understand, 
so viewers can focus on the characters rather than trying to understand the described rules themselves," he explained. 
Thanks to its global popularity, "CTV" is like a video game, "Squid Game," "Dalgona" sales surge, TikTok's challenge, 
Squid Game meme's trend on Twitter, and Jeong Ho-yeon's Instagram following explosion.

 

 



In addition, Canadian news media Global News also published a legal dispute 
between SK Broadband and Netflix over network usage fees caused by the surge in Netflix content viewers. 
Netflix has invested 770 billion won in Korea over the past five years, 
contributed to the economic effect of about 5.6 trillion won, and 16,000 jobs creation, 
the article said. "In the United States, Netflix has been paying network fees to telecommunication companies."



Following <Kim's Convenience Store>, <Parasite>, and <Minari>, 
the favorable reviews and interest of <Squid Game> can be easily found in various Canadian media. 
It is noteworthy that stories about the popularity of Hallyu, Korean culture, and Korean stories, 
which are reported on television and news, 
lead to interest in Korean popular culture and the Korean cultural industry 
as well as favorable reviews of Korea's media delivery power and story itself. K-Pop, 
which was considered a curious hit for the younger generation, 
has now become a new genre that connects Korean dramas and movies. 
Attention is focusing on how far and how Korean culture will affect Canada in the future.

 

 

 

반응형